مدیریت FAST Cache (پشتیبانی از پیاده سازی های فیزیکی)

درباره FAST Cache
FAST Cache یک حافظه کش ثانویه با ظرفیت بالا است که از SAS Flash درایوها برای بهبود عملکرد سیستم با توسعه ظرفیت کش موجود سیستم استوریج استفاده می کند. شما می توانید poolهای منحصر به فرد را برای استفاده از FAST Cache پیکربندی کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، تمامی منابع استوریجی که در آن poolها ایجاد شده است، از FAST Cache استفاده خواهد کرد.

نکته: استفاده از درایوهای نوع SAS Flash 3 برای FAST Cache پشتیبانی نمی شود.
FAST Cache مزیت های ذیل را ارائه می کند:
• بهبود کل هزینه مالکیت (TCO)
FAST Cache تعداد spindleهای درایو را که برای یک سطح معین از عملکرد مورد نیاز است بهبود می دهد و به شما این امکان را می دهد تا درایوهای با عملکرد بالا را با انتخاب های از نظر اقتصادی به صرفه تر جایگزین کنید. این کار امکان پذیر است چرا که بار بر روی هارد درایوهای back-end کاهش می یابد. با توجه به این که FAST Cache زیرمجموعه های مشغول ظرفیت های بزرگ استوریج در data chunkهای 64 KB را در Flash درایوها کپی می کند، پر مشغله ترین بخش های بسیاری از LUNها یا فایل سیستم ها از مجموعه کوچکی از Flash درایوها استفاده می کنند. این کار اجازه می دهد تا مجموعه بزرگی از درایوهای کندتر و ارزان قیمت تر عملکردی را ارائه دهند که به طور معمول توسط درایوهای سریع تر و گران تر فراهم می شود. در طول یک دوره زمانی، poolها با SAS drive های سریع تر توسط poolهای جدید با NL-SAS driveهای کندتر جایگزین می شوند در حالی که همان عملکرد عملیاتی را ارائه می دهند. این کار سبب بهبود راندمان اقتصادی (IOPS بر دلار) و توان (IOPS/KWH) سیستم استوریج می شود.
• کاهش پیچیدگی
در سطح یک سیستم، FAST Cache به استفاده موثر از ظرفیت Flash درایو کمک می کند. البته FAST Cache این کار را با استفاده از Flash درایوها برای داده هایی انجام می دهد که به طور مکرر در سیستم استوریج در دسترس قراردارند در عوض این که بخواهد Flash درایوها را به عملیات خاصی اختصاص دهد. FAST Cache با یک hot spot FAST Cache با یک hot spot در هر جایی در سیستم استوریج  از جمله استوریج  ای ام سی سازگار می شود به طوری که دیگر نیاز به تجزیه و تحلیل نیازمندی های یک عملیات خاص ندارید. FAST Cache عملکرد بهتری را برای تمامی کاربردها در سیستم استوریج فراهم می کند و در عین حال از Flash درایوها کمتری نیز استفاده می کند.

• ظرفیت کش با مقیاس پذیری بالا
FAST Cache می تواند تا حداکثر ظرفیت بزرگتر از حداکثر ظرفیت DRAM Cache افزایش یابد. این ظرفیت بیشتر کش به این معنا است که تمامی یا درصد بیشتری از مجموعه کاری مشتریان به FAST Cache با عملکرد بهتر ارتقاء یابند. این مجموعه کاری فعال ترین بخش از یک عملیات است.

پیکربندی های FAST Cache درایو

FAST Cache از درایوهای SAS Flash 2 استفاده می کند که به صورت جفت های RAID 1 پیکربندی شده اند. اندازه های درایو به منظور پیکربندی FAST Cache مورد استفاده قرار می گیرند و حداکثر ظرفیت FAST Cache براساس مدل متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مستندات سازگاری و قابلیت همکاری رجوع کنید. برای دستیابی به این مستند به وب سایت پشتیبانی مراجعه نمایید. شما نمی توانید درایوها با اندازه یا انواع مختلف را در FAST Cache با یکدیگر ترکیب کنید.

اقدمات FAST Cache

شما می توانید FAST Cache را با افزودن یا برداشتن درایوها توسعه دهید یا کوچک کنید. همچنین می توانید FAST Cache را حذف کنید اما این کار می تواند بر عملکرد سیستم و عملکرد poolهایی که در حال حاضر از FAST Cache استفاده می کنند تاثیرگذار باشد. فرآیند حذف FAST Cache زمان بر است چرا که سیستم استوریج می بایست تمامی داده های کش را به pool درایوها، flush کند.

بهترین شرایط کاری FAST Cache

از FAST Cache تحت شرایط ذیل استفاده کنید:
• مجموعه های کاری بزرگ داده ها می بایست به طور مکرر ذخیره و قرائت شوند و مورد دسترسی قرار بگیرند و به راحتی در دسترس باشند. ذخیره سازی معمولی (RCC) برای این نوع داده ها مناسب نیست چرا که کوچک تر هستند و به طور مکرر flush می شوند.
• این سیستم دیسک های کافی برای ذخیره سازی داده ها و همچنین بهبود عملکرد را در اختیار دارد. به عنوان مثال، از FAST Cache استفاده می کند اگر سیستم دارای SAS Flash درایوهای کافی باشد، روزانه با تراکنش های خواندن/ نوشتن بلاک های بزرگی از داده ها فعال است و به عنوان استوریج بلند مدت برای کاربردهای آرشیوی که به طور هفتگی یا ماهانه مورد دسترسی قرار می گیرد، استفاده نمی شود.
• از FAST Cache برای داده هایی که متوالی هستند یا از بلاک بزرگی از ورودی/ خروجی (I/O) استفاده می کنند، اجتناب کنید. به عنوان مثال، از FAST Cache برای لاگ های دیتابیس یا لاگ های چرخشی استفاده کنید چرا که داده های آن ها متوالی است.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.