dell-emc-unity-above-fold-image-1

ویژگی های سیستم فایل Dell EMC Unity

تکنولوژی در دنیای امروز در حال پیشرفت است. به صورتی  که برای بهتر شدن کار ها نیاز داریم از ابزار هایی استفاده کنیم تا زمینه های پیشرفت و آسان شدن کار در زمینه تکنولوژی را برای ما فراهم آورد. استفاده از راه کار های قابل اعتماد و پایدار برای فضای کم مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین سیستم فایل Dell EMC یکی از جدید ترین نسخه های unity را ارائه کرده است. استفاده از این سیستم قدرتمند با حالت ذخیره سازی بالایی که دارد توانسته است نیاز بسیاری از سازمان ها را برطرف سازد. در این مقاله ویژگی های سیستم فایل Dell EMC Unity را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

سیستم فایل Dell EMC Unity برای استفاده چگونه است؟

Dell EMC Unity XT یکی از مهم ترین مجموعه هایی است که برای آرایه ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین یک گزینه بسیار مناسبی است که برای بسیاری از سیستم عامل های میانبر توانسته است کاربرد و عملکرد بالایی داشته باشد. همچنین وجود آن با توجه به معماری فعال و غیر فعال همچنین پردازش داده ها، کاهش داده ها و سرویس داده می تواند عملکرد نرم افزار را بالا ببرد. بنابراین با توجه به قابلیت هایی که دارد می تواند به شما کمک کند. عملکرد ذخیره ساز unity XT با توجه به این که سریع تر است می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد، زیرا در برابر بسیاری از رقبای خود جلوتر و پیشرفته تر است.

مدل های ذخیره سازی Dell EMC Unity XT

استفاده از این مدل به دو بخش Hybrid  و All-Flash تقسیم شده است. در این محصول تعداد دیسک ها و core ها در cpu بیشتر است. همچنین دارای system memory بیشتری است که در آن افزایش پیدا کرده است.  unity XT از دیسک های 12 ترابایت است. در unity XT تغییری در فضای FAST Cache دیده نمی شود. با این حال دارای پشتیبان های SAS است و می تواند throughput بیشتری را به نسبت unity ارائه کند. در رده unity  ذخیره ساز های unity 500 و unity600 می باشد.

راهکار های مجازی سازی در Dell EMC Unity

Dell EMC Unity  از انواع بسیاری از پروتکل ها پشتیبانی می کند. با توجه به ویژگی هایی که در software suite وجود دارد، می توانیم چند مورد از آن ها را نام ببریم:

  • Dell EMC Storage Integrator (ESI)
  • OpenStack Cinder Driver
  • OpenStack Manila Driver
  • Dell EMC Virtual Storage Integrator (VSI) for VMware vSphere
  • VMware Site Recovery Manager (SRM)
  • Offloaded Data Transfer (ODX)

ویژگی های سیستم فایل Dell EMC Unity

سیستم فایل Dell EMC Unity دارای ویژگی هایی است که با توجه به ظرفیتی که دارند مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در ادامه همراه ما باشید:

  • اندازه

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می توانیم برای فایل Dell EMC Unity نام ببریم، اندازه آن است. با توجه به ظرفیتی که برای آن وجود دارد، در دسترس بسیاری از مشتریان قرار می گیرد.

  • فضایی که مورد استفاده قرار می گیرد

ظرفیتی که برای آن تعبیه شده است به صورتی است که بسیاری از مشتریان می توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. در گذشته نسخه ی فایل Dell EMC Unity کمی با نسخه امروز تفاوت هایی داشت. به عنوان مثال مقادیرUnisphere  در آن دیده می شود.

  • فضای اختصاص یافته

فضای اختصاص یافته درواقع میزان فضایی است که از سمت استخر برای سیستم فایل مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کل فضای استخر که مورد استفاده قرار گرفت

تمامی ظرفیتی که از استخر برای سیستم فایل مورد استفاده قرار می گیرد فضایی است که properties آن را نمایش می دهد. بنابراین این نسخه یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که در File system propertice مشاهده می شود.

  • فضای رزرو شده

استفاده از این فایل به صورتی است که بازپس گیری نشده است. بخش هایی که برای فضای رزرو شده برای داده های ورودی جدید و یا فضای آن بازپس گرفته می شود و بعد از حذف اسنپ شات مورد استفاده قرار می گیرد. فایل OET Dell EMC Unity در نسخه 4.5  از فضایی که از پیش اختصاص پیدا کرده بود در تعداد Total pool space used قرار گرفته بود. در این نسخه فضای از پیش اختصاص یافته به صورت جداگانه نمایش داده می شود. بنابراین دیگر بخشی از Total pool space used نیست.

بررسی نسخه فایلOE  Dell EMC Unity در نسخه پیش از 4.5

یکی از مهم ترین بررسی هایی که باید در این زمینه داشته باشیم، فایلOE  Dell EMC Unity با توجه به اندازه  فضایی که مورد استفاده قرار می دهد، توسط unsipher گزارش می داد. در صورتی که آنچه برای مشتری ارائه می شد، ارتباطی نداشت. با این حال با ارائه نسخه 4.5 به آن ارتقا داده شد تا اندازه و فضایی که برای unispher ارائه می شد، سازگاری داشته باشد. فضایی که برای آن ها استفاده می شد توانست یک نقطه مرجع باشد تا در صورت استفاده از ظرفیت استخر، به صورت کاملی ردیابی شود.

با توجه به برنامه ریزی که برای توسعه آن انجام شد، توانست بسیار منبع خوبی برای استفاده باشد. اندازه و کل فضایی را که در بر می گرفت، بر اساس پیش بینی ارائه می شد. با اندازه تمامی سیستم فایل یک استخر می توان به اندازه واقعی استخر دست یافت. درصورتی که استخر حاوی 10 ترابایت شش سیستم فایل 2 ترابایتی باشد، و در صورتی که مجموع فضای مورد استفاده در آن به 10 ترابایت نرسد را باید در نظر داشته باشید.

فضای استفاده شده بر اساس ظرفیت و مصرف بسیاری از مشتریان در فایلOE  Dell EMC Unity می باشد. یک سیستم اگر فایل 2 ترابایتی 500 گیگا بایت فضای داخلی داشته باشد، این سیستم می تواند 600 گیگابایت فضای اختصاص یافته و فضای کلی 625 گیگابایت از فضای ذخیره سازی مورد استفاده قرار دهد. همچنین می تواند اسنپ شات ها، فرا داده ها و سربار ها را محاسبه کند. با این حال اندازه باربر 2 ترابایت و فضایی که برای آن در نظر گرفته می شود 600 گیگابایت است و کل فضایی که مورد استفاده قرار می گیرد 625 گیگابایت و فضایی که استفاده شده است با 500 گیگابایت برابری می کند.

بررسی فضای سیستم فایل

فضایی که برای آن اختصاص پیدا کرده است، بسیار بزرگ تر شده است. چنانچه سیستم فایل دارای فایل های پراکنده باشد و یا کاهش داده صورت گرفته باشد، این مسئله وجود دارد که فضایی که برای آن در نظر گرفته می شود، سیستم فایل آن به اندازه 2 ترابایت می باشد. بنابراین فضایی که برابر با 100 گیگابایت باشد کل فضایی که برای آن استفاده شده است 125 و فضای استفاده شده 500 گیگا بایت است. بنابراین می تواند 350 گیگابایت صرفه جویی در کاهش داده داشته باشد.

سیستم فایل در صورتی که 25 درصد را گزارش کند از 500 گیگابایت حدود 2 ترابایت بر روی سیستم فایل مود استفاده قرار می گیرد که 125 گیگ آن از استخر با صرفه جویی در کاهش داده مورد استفاده قرار گرفته می شود. مشتری نمی تواند تفاوتی رادر سیستم فایل مشاهده کند. بنابراین با ذخیره سازی در صرفه جویی که در آن قرار داده شده است، برای منافع دیگر می تواند مورد استفاده گیرد. اعدادی که در آن نمایش داده می شود، به منظور اهداف نمایشی هستند.

بنابراین با مقدار واقعی ظرفیتی که مورد استفاده قرار می گیرد، بر اساس پیکربندی و حجم کاری متغیر است. همچنین در صورتی که ظرفیت بر سیستم مورد استفاده قرار گیرد، ظرفیت اضافی آن از استخر ارائه می شود. این موضوع به صورت همیشگی وجود دارد. بنابراین نیاز است که اندازه آن و سیستم فایل پر شود. اطلاعات ظرفیت در Unisphere صفحه و ویژگی های سیستم فایل Dell EMC Unity ارائه می شود.

با این حال در صورتی که فضای سیستم فایل به کار گرفته شود و به صورت کامل آن را نمایش می دهد. سیستم فایل در uniphere  قرار می گیرد و به صورتی که یک مقدار رقمی آن نمایش داده می شود. بنابراین فضایی که برای آن استفاده می شود با میله هایی که به صفحه ی قبل شباهت دارد، نمایش داده می شود.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.