sophos-firewall-vs-fortigate

مقایسه فایروال سوفوس و فورتی گیت

فایروال های نسل جدید با پیشرفت علم و تلکنولوژی، بخش بسیار بزرگی از امکانات امنیتی در حوزه IT را می توانند ارائه دهند. این دسته از فایروال های پیشرفته به نسب فایروال های سنتی و قدیمی قابلیت بیشتری دارند. از این رو به راحتی می توانند طیف گسترده ای از امکانات را برای بشر فراهم آورند. می توان گفت که امروزه تهدیدات امنیتی بسیار زیاد شده است. بنابراین برخورداری از قابلیت های جدید و بررسی کاملاً دقیق ترافیک شبکه، به شدت مورد نیاز است. با توجه به این موضوع بر آن شدیم تا در این مقاله به مقایسه فایروال های سوفوس و فورتی گیت بپردازیم. همراه ما در ادامه باشید.

 

آپشن ها و مقایسه فایروال های سوفوس و فورتی گیت

در این قسمت از مقاله به مقایسه فایروال های سوفوس و فورتی گیت از جهات مختلف می پردازیم. از این رو این دو را از جهات مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.

  • آپشن های فایروال سوفوس

می توان گفت که آپشن های  فایروال سوفوس  به صورت زیر است.

  1. حفاظت کامل در برابر نفوذ
  2. حفاظت بسیار پیشرفته در برابر تهدیدات
  3. داشتن آپشن cloud sandboxing
  4. برخورداری از آنتی ویروس بسیار قوی دوگانه
  5. امکان کنترل وب و اپلیکیشن
  6. حفاظت بسیار ایمن از ایمیل و فایروال وب اپلیکیشن ها

امنیت بسیار یکپارچه Sophos می تواند به راحتی نقاط انتهایی و فایروال ها را کاملاً به یکدیگر پیوند دهد. از این رو همین موضوع موجب می شود تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را به اشتراک بگذارند. بنابراین با این روند کاری، سیستم های در معرض خطر را به راحتی شناسایی کی کنند. سپس در نتیجه تا پاکسازی کامل، آن ها را به خوبی ایزوله کرده و محافظت می کنند.

  • قابلیت های فایروال سوفوس

در این قسمت از مقایسه فایروال های سوفوس و فورتی گیت به بررسی قابلیت های فایروال سوفوس می پردازیم. فایروال سوفوس بدون هزینه اضافی، قابلیت گذارش دهی دارد. از این رو می تواند گزارش دهی متمرکز برای چندین فایروال را اضافه کند. در واقع در این فایروال صد ها گزارش به صورت خودکار و با استفاده از پارامتر های زیر تولید می شود.

  1. پارامتر بسیار قابل تنظیم فعالیت ترافیکی
  2. پارامتر قابل تنظیم امنیت
  3. پارامتر هایی مانند برنامه ها، شبکه ها، تهدید ها، VPN، ایمیل و وب قابل تنظیم و تولید هستند.
  • آپشن های فایروال فورتی گیت

در این قسمت از مقایسه فایروال های سوفوس و فورتی گیت به بررسی آپشن های فایروال فورتی گیت می پردازیم. می توان گفت که فایروال های نسل بعدی فورتی گیت عملکرد بسیار بالایی دارند. از این رو به سرعت می توانند امنیت کاملاً یکپارچه را به طور دقیق لحاظ کنند. همچنین علاوه بر این موضوع، فایروال فورتی گیت مشاهده پذیری کاملی را نسبت به کاربران و تجهیزات ارائه می دهند. البته این مشاهده پذیری را در برابر برنامه ها و تهدیدات در شبکه نیز فراهم می کنند.

تجهیزات فورتی گیت، معماری انحصاری را می تواند برای از بین بردن هر نقطه از کار افتادگی ارائه کنند. از این رو فایروال فورتی گیت توان عملیاتی بیش از 1 Tbps و رابط های 100 GbE را در دسترس قرار می دهند.

  • قابلیت های فایروال فورتی گیت

در این قسمت از مقایسه فایروال های سوفوس و فورتی گیت ، قابلیت های فایروال فورتی گیت را بررسی می کنیم. این فایروال از لحاظ خدمات امنیتی با شبکه آزمایشگاه های FortiGuard Labs کاملاً یکپارچه هستند. از این رو  به صورت کاملاً پیوسته می توانند اطلاعات مربوط به تهدیدات، تجزیه و تحلیل دینامیک را بگیرد. بنابراین با به دست آوردن اطلاعاتی در خصوص تهدیدات می توانند در برابر حملات پیشرفته سایبری به روز شوند.

مزایا و معایب فایروال های سوفوس

در ادامه مقایسه فایروال های سوفوس و فورتی گیت به بررسی مزایا و معایب فایروال سوفوس می پردازیم. شرکت سوفوس هر روزه و به طور منظم مالکیت معنوی خود را  افزایش می دهد. از این رو با رشد درآمد شرکت و حفظ مشتری می تواند بسیار مورد اطمینان باشد. این مشتریان معتقدند که قیمت مناسب محصولات سوفوس در واقع عامل اصلی انتخاب راهکارهای فایروال است.

بسیاری از شرکت های تحقیقاتی همواره هشدار می دهند که هر محصولی برای هر شرکتی مناسب نیست. زیرا استراتژی تجاری شرکت سوفوس بر شرکت هایی با 5000 نیروی کار یا کمی کمتر متمرکز شده است. مشتریان بسیار مشتاق ‌اند تا با ادغام محصولات شرکت سوفوس با پلتفورم های پیشگام ادغام راهکار اختصاصی از سوفوس بگیرند.

 

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی مقایسه فایروال های سوفوس و فورتی گیت پرداختیم. از این رو نکات بسیار زیادی را از آپشن ها و قابلیت های این دو را برای شما شرح دادیم. هر کدام از فایروال های شرکت سوفوس و فورتی گیت، دارای ویژگی هایی هستند که آن دو را از یک دیگر متمایز می کند. از این رو همین موضوع موجب می شود تا عملکرد و کاربرد آن ها با یکدیگر کمی متفاوت شود. در آخر امیدواریم که با خواندن این مقاله به یک مقایسه درست و اصولی پرداخته باشیم. می توانید نظرتات خود را در خصوص این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.