ذخیره ساز Unified چیست؟

ذخیره ساز Unified چیست؟

ذخیره سازی یکپارچه (Unified storage) که به عنوان ذخیره سازی چند پروتکلی نیز شناخته می شود، برای توقف پیاده سازی شبکه های SAN و NAS به عنوان دو پلتفورم ذخیره سازی مجزا و بلوک یکپارچه و ذخیره سازی فایل در یک سیستم رشد کرده است. یک سیستم واحد با وجود ذخیره سازی یکپارچه می تواند از FC و ذخیره سازی بلوک iSCSI همانند پروتکل های فایل مانند NFS و SMB پشتیبانی کند.
امروزه بخش اعظمی از ساختارهای ذخیره سازی شرکتی در رده متوسط تمایل دارند که جزء چند پروتکلی باشند. Sinclair می گوید:” به جای این که یک باکس مجزا برای ذخیره سازی SAN و یک باکس دیگر برای ذخیره سازی NAS خریداری کنید، می توانید باکسی را تهیه کند که از چهار پروتکل FC ، iSCSI، SMB و NFS پشتیبانی می کند. همچنین ذخیره سازی فیزیکی یکسانی می تواند به NAS یا SAN اختصاص داده شود”.

ویژگی های جدید SAN چیست؟

شرکت های سازنده تجهیزات ذخیره سازی همچنان ویژگی های جدیدی را به منظور بهبود مقیاس پذیری، قابلیت مدیریت و کارآمدی به دستگاه های خود می افزایند. ذخیره سازی فلش از نظر عملکرد بر SNA های سازمانی تاثیرگذار است. سازندگان ساختارهای ترکیبی را ارائه می دهند که ترکیبی از دیسک های مجزا همراه با فلش درایوها و همچنین SANهای تمام فلش است.
حافظه فلش در دنیای ذخیره سازی سازمانی تا به امروز رشد چشم گیری در محیط های SAN داشته است چرا که حجم کار داده های ساختار یافته در یک شبکه SAN تمایل به کوچکتر شدن و مهاجرت ساده تر نسبت به پیاده سازی های عظیم و بدون ساختار NAS دارد. حافظه فلش بر هر دو محیط NAS و SAN تاثیرگذار است اما عمدتاً بر SAN تاثیرگذار بوده است.

چه شبکه های محلی ذخیره سازی (SAN) مورد استفاده قرار می گیرند؟

SANهای FC از نظر گران قیمت بودن، پیچیدگی و مدیریت دشوار مشهور هستند. iSCSI مبتنی بر اترنت این چالش ها را با گنجاندن دستورات SCSI در درون پکت های IP که نیازی به اتصال FC ندارند کاهش داده است.
ظهور iSCSI به معنای این است که در عوض یادگیری، ساخت و مدیریت دو شبکه- یعنی شبکه منطقه ای محلی (LAN) اترنت برای ارتباطات کاربری و یک FC SAN برای ذخیره سازی، یک سازمان می تواند از دانش و زیرساخت موجود خود برای هر دو شبکه LAN و SAN استفاده کند. این رویکرد بسیار سودمندی در شرکت های با اندازه کوچک و متوسط است که ممکن است منابع مالی یا تخصص لازم برای پشتیبانی از یک SAN FC نداشته باشند.
سازمان ها از SAN ها برای برنامه های توزیع شده استفاده می کنند که نیازمند عملکرد سریع شبکه محلی است. شبکه های SAN دسترسی به برنامه ها را از طریق چندین مسیر داده بهبود می دهند. همچنین آن ها عملکرد برنامه را نیز ارتقاء می دهند چرا که آن ها به مدیران IT این توانایی را می دهند تا کارکردهای ذخیره سازی را تخلیه کنند و شبکه ها را تفکیک نمایند.
علاوه بر این، شبکه های SAN اثربخشی و کاربری ذخیره سازی را افزایش می دهند چرا که آن ها به مدیران این امکان را می دهند تا منابع را تثبیت کنند و ذخیره سازی لایه ای را تحویل دهند. همچنین شبکه های SAN حفاظت از داده ها و امنیت آن ها را بهبود می دهند. در نهایت، شبکه های SAN می توانند چندین سایت را گسترش دهند که به استراتژی های تداوم کسب و کار سازمان ها کمک می کند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.