ransomware.

بهترین روش های فایروال برای مسدود کردن باج افزار

باج افزار ها ویروس هایی هستند که برا جلوگیری از آن ها می توانیم از فایروال استفاده کنیم. باج افزار ها بیشتر به ازار سازمان ها می پردازند. در واقع بسیاری از شرکت ها در کشور های مختلف مورد آزار و حمله قرار گرفته است. با توجه به اینکه حمله ای صورت گرفته است، حملات پیچیدگی هایی را دارا هستند. فایروال ها در برابر حملاتی که صورت می گیرد، می توانند دفاع کنند.

چرا که به صورت مدرن ارائه می شوند. با این حال فرصتی برای آن ها وجود دارد که می تواند کار ها را سرانجام بخشند. فایروال ها نیازمند زمانی هستند که بتوانند روند مربوط به کار خود را به بهترین شکل پیش ببرند. استفاده از آن ها در بهینه پیکربندی و شبکه می تواند کاربردی باشد.

 

چه کسانی مورد حمله هکر ها قرار می گیرند؟

با توجه به اینکه در این زمینه بررسی هایی صورت گرفته است، بسیاری از افراد اذعان داشته اند که مورد حمله باج افزار ها قرار گرفته اند. در واقع حمله هکر ها به بخش خاصی دیده نمی شود. این نشان می دهد که هرکسی می تواند مورد حمله قرار گیرد. در اخبار ها شاید شنیده باشید که باج افزار ها اطلاعات کسی را دزدیده اند. بسیاری از این حملات به صورت موفقیت آمیز رخ می دهد.

بسیاری از آن ها معمولا برای از بین بردن موقعیت و یا شهرت سازمانی آسیباتی را ارائه می کنند. حمله باج افزار ها می تواند در زمینه های مختلفی صورت گیرد. بنابراین طبق آمار نمی توان گفت دقیقا باج افزار ها به چه کسانی حمله می کنند. هر کسی که دارای اطلاعات خاصی باشد مورد حمله قرار می گیرد. حملات بسیاری در سرور ها در سال اخیر وجود داشته است. حملاتی که صورت می گیرد، به صورت هدفمند به منظور از بین رفتن اطلاعات یا سرقت آن ها صورت می گیرد.

باج افزار ها چگونه نفوذ می کنند؟

برای اینکه بتوانیم ببینیم دقیقا باج افزار ها چه چیز هایی هستند باید راه های نفوذ آن ها را بررسی کنیم. یکی از راه هایی که باعث ارائه باج افزار ها می شود، می تواند فایل های دانلود شده باشد. بنابراین حملات بیشتر در هرزنامه و یا فیشینگ ها صورت می گیرد. برای جلوگیری از این مشکل می توان از سازمان ها استفاده کرد. استفاده از فایروال های قوی می تواند کمک کند که جلوی نفوذ باج افزار ها را گرفت.

می توانید ورود باج افزار ها را از طریق فایل های دانلود، ایمیل، جمله از راه دور به سرور، حمله از طریق پیوست آلوده، حمله از طریق پیکربندی اشتباه بر بستر ابر عمومی مشاهده کنید. همچنین می توان وجود آن ها را از طریق پروتکل دسکتاب از راه دور، تامین کننده همکار با سازمان، اط طریق USB و… مشاهده کرد.

راه اندازه فایروال روشی برای جلوگیری باج افزار

یکی از بهترین و جدید ترین روش هایی که می تواند دربرابر حمله باج افزار ها سینه سپر کند؛ وجود فایروال می باشد. استفاده از آن ها باعث می شود که ترافیک ورودی و خروجی را برای خطراتی که امکان دارد اتفاق بیافتد، اسکن کند. استفاده از آن باعث می شود که بسیاری از علائم مخرب را در نظر داشته باشد. برای اینکه از آن استفاده درستی داشته باشید باید تنظیمات آن را فعال کنید.  در واقع فایروال باید دارای توانایی بازرسی باشد.

پشیبان گیری تغییر ناپذیر برای جلوگیری از بروز بدافزار ها

یکی دیگر از بهترین روش هایی که می تواند به شما برای مقابله با باج افزار ها کمک کند، نسخه مربوط به پشتبان تغییر ناپذیر می باشد. استفاده از آن کمک می کند که بک آپ گیری داده اتفاق بیافتد. تفاوتی که در این پشتیبان گیری وجود دارد این است که کسی اجازه ای ندارد که اطلاعات را تغییر بدهد. با این حال یکی از جدیدترین و ایدآل ترین روش هایی است که می تواند مناسب باشد.

برای بازیابی اطلاعاتی نیاز نیست چیزی پرداخت کنید. کسب و کار متخل نمی شود. هکر ها به حافظه پشیبان دسترسی ندارند بنابراین نمی توانند داده ای را رمزگذاری کنند. می توانید داده های نسخه پشتیبان را تهیه کنید. استفاده از دو نسخه پشتیبان کمک می کند که نمونه ای از آن را به صورت آفلاین نگه داری کنید. در صورتی که از باج افزار ها نگران باشید، می توانید آن را پاک کنید و آخرین نسخه پشتیبان را تهیه کنید. در این روش باید بتوانید اطلاعات را بازیابی کنید.

اجرا کردن تست های امنیتی برای مقابله با باج افزار ها

همانطور که می دانید شما نیاز دارید که ارزیابی در این زمینه انجام دهید. سیستم امکان دارد مشکلاتی را داشته باشد. با این حال محیط های فناوری اطلاعات امکان دارد مورد سواستفاده قرار گیرد. بهترین کار این است که مورد بررسی قرار گیرد. مسائلی در این زمینه وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید از سواستفاده هایی که در این زمینه وجود دارد را بهتر بشناسید و از وقوع آن ها جلوگیری کنید.

به عنوان مثال امکان دارد سیستم به صورت اشتباهی تنظیم شود. بررسی مواردی مانند رفتار کارکنان، بروز نقاط ضعف به منظور راه اندازی برنامه های پشتی، بروز نقض های دیگر در امتیازات حساب، مشکلاتی نظیر مکانیسم های احراز هویت و مشکلات مربوط به مکانیسم های احراز هویت و رمز های عبور باید بررسی شوند. در این زمینه باید بررسی هایی صورت گیرد، تا بتوانید مشکلات و خطرات احتمالی را بهتر بیابید.

تست کردن این بخش ها می تواند برای شناسایی باج افزار ها بسیار کاربردی و متناسب باشد. در واقع تهدیداتی در این زمینه وجود دارد که تنها با تست های که صورت می گیرد می توان به آن ها دسترسی داشت. با این حال یکی از توصیه هایی که در این زمینه می شود، بررسی های دقیق و واقع بینانه است.

 

کلام پایانی

یکی از پدید های مهمی که باعث بروز مشکلات جدی در زمینه سرقت اطلاعات می شود، باج افزار ها می باشند. در واقع می توان باج افزار ها را یکی از مهم ترین پدیده های سایبری دانست. با این حال از بین بردن آن ها کار آسانی به نظر نمی رسد. چرا که به زودی از بین نخواهند رفت. با این حال استفاده از روش هایی که در این مقاله نام بردیم می تواند متناسب باشد تا آن ها را از بین ببرید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.