روش های کاهش هزینه ذخیره سازی در کوانتوم

در این مطلب شما را با روش های کاهش هزینه ذخیره سازی در کوانتوم یا همان استوریج آشنا میکنیم. با مطالعه این مقاله، رویکردی تازه به سیستم های ذخیره سازی خواهید داشت. در صورت داشتن هرگونه سوال به صفحه نمایندگی کوانتوم مراجعه کنید.

مشکلات ذخیره سازی یا استوریج

  •  محدودیت به یک راهکار برای تمام شرایط و نیازمندی‌های کاری و محصولاتی که به سرعت کارایی و ظرفیتشان را از دست می‌دهند.
  •  استورج‌های نه چندان منعطف که نمی‌توانند در آن واحد هم از پس محیط‌های مجازی برآیند و در عین حال برای اپلیکیشن‌های غیرمجازی هم ایده‌آل باشند.
  •  برندهایی که به بهانه‌ی ظرفیت‌ بیشتر، فقط هزینه‌هایی اضافه روی دستتان می‌گذارند و به ازای هر ترابایت افزایش، شما را حسابی تیغ می‌زنند.
  •  رویکردهای گران برای استورج‌های اصلی و راهکارهای محافظتی که به هیچ عنوان، مناسب انبوه داده‌های بی‌ساختار نیستند.
  •  فرمت‌های ثانویه و لایسنس‌های گران‌قیمت و گیج‌کننده و هزینه‌های سرسام آور تمدید سرویس.

رویکردهای جدید در ذخیره سازی

شما می‌توانید به کارایی و اطمینان فوق‌العاده بالایی در کنار یک صرفه‌جویی ۹۰ درصدی در فضای استورج دست پیدا کنید.
با محصولات کوانتوم، اطلاعات بیشتری ذخیره‌ کنید، دسترسی راحت‌تری داشته باشید و داده‌ها را به مدت طولانی‌تری نگه دارید.
می‌توانید زیرساخت ذخیره‌سازی خود را مدرنیزه کرده و با تمامی شرایط و نیازهای امروزی هماهنگی کامل داشته باشید و در نهایت کنترل داده‌هایتان را دوباره بدست بگیرید.

سه راه برای کاهش هزینه‌های ذخیره سازی در کوانتوم

1 – استفاده از استورج‌های هیبریدی چند لایه با امکان انتقال اطلاعات بصورت همزمان و ریل‌تایم
2 – برخورداری از مجموعه‌ی امکانات و رویکرد منحصربفرد Veeam و Quantum
3 – تعریفی جدید از ذخیره‌سازی داده‌های بی‌ساختار با رویکرد چند لایه

استورج‌های هیبریدی، پایان دردسرهای همیشگی

برند‌های دیگر بازار ادعا می‌کنند که راهکارها و محصولاتشان، انعطاف‌پذیرند،‌ کارایی بالایی دارند و قادرند با استورج‌های هیبریدی خود، تعادل مناسبی بین هزینه و عملکرد، به نسبت سیستم‌های تماما فلش ایجاد کنند. با این وجود، با روش لایه‌بندی عمده و دسته‌ای (batch tiering)، روزانه یکبار‌ اطلاعات مهم روز قبل به جای اطلاعات امروز، روی فلش قرار می‌گیرند. این امر در محیط‌هایی مثل VM که با نوسانات و تغییرات سریعی در بار کاری مواجه است، افت چشمگیر کارایی را بهمراه می‌آورد.

کوانتوم شما را به استورج‌های اصلی قدرتمندی مجهز می‌کند، در حالیکه با بهره‌برداری از تنها ۱۰ درصد ظرفیت حافظه‌های فلش، همراه با لایه‌بندی هوشمند و ریل‌تایم بین SSD‌ها و HDD‌ها، به میزان ۶۶ درصد فضای استورج‌ را صرفه‌جویی می‌نماید. استورج هیبریدی کوانتوم قادر است تا ۹۵ درصدِ بازدهی سیستم‌های تمام فلش را ارائه کرده و در همین حین، هزینه‌های کلی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

Quantum THE CARTEL
عملیات لایه‌بندی بصورت همزمان (Real-time) عمده (Batch)
ارتقای ظرفیت JBOD‌ های ارزان قیمت کنترل‌های جدید پرهزینه
سازگاری با SSD تا 1.8 TB تا نهایت 200 GB
قابلیت SIMULCACHE تسریع فرایند write ندارد
سازگاری با MIL SPEC دارد ندارد
لایسنس نرم‌افزاری
  • مخازن مجازی، آماده‌سازی سبک، کش خواندنی‌ SSD، لایه‌بندی بین HDD‌ها، رابط مدیریتی
  • نرم‌افزار لایه‌بندی Q-Tier برای SSD‌ها بصورت اختیاری با قیمتی در حدود 2K $ مستقل از ظرفیت
  •  هزینه‌ به ازای هر ترابایت برای تمام پروتکل‌ها، آماده‌سازی سبک، قابلیت فشرده‌سازی و حذف‌ فایل‌ها و بلوک‌های تکرای،‌ SAN copy، کش پرسرعت،‌ لایه‌بندی SSD و موارد بیشتر
  •  امکان افزایش تصاعدی هزینه‌ها تا 30K $ یا بیشتر بسته به ظرفیت

هوشمند، اتوماتیک، بهینه

استورج‌های هیبریدی QXS

فلش استورج‌های جدید کوانتوم، سری QXS، با بهره‌گیری از فناوری Q-Tier قادرند تا ترکیبی کاملا قابل تنظیم از فلش و دیسک را در یک سیستم حافظه، فراهم کنند. شما می‌توانید نرخ IOPS‌ را برای دیتاست‌های فعال خود به بیشترین میزان ممکن برسانید و هارد درایو‌های ارزان را برای اپلیکیشن‌های سبک‌تر بکار ببرید.

استوریج هیبریدی

کنترلر خود را انتخاب کنید
شاسی مناسب را برگزینید
دیوایس‌های مورد نظرتان را انتخاب نمایید
از ابزار مدیریتی دلخواهتان بهره ببرید

لایه‌بندی ریل‌تایم با Q-Tier

با بهره‌گیری از فناوری منحصربفرد Q-Tier، سیستم‌های QXS اطلاعات را میان لایه‌های فلش و هارددرایو، بشکلی کاملا هوشمند و بصورت ریل‌تایم، جایجا می‌کنند. در واقع، بازدهی سیستم‌های تماما فلش، بدون هزینه‌های هنگفت‌ آنها، در اختیار شما خواهد بود.

بک‌آپ‌تان را پس بگیرید و آرشیوتان را مال خود کنید
رویکرد سایر برندهای بازار در محافظت از اطلاعات، ناکارامد و قدیمی است، چرا که آنها با انواع و اقسام داده به یک شکل برخورد می‌کنند. آنها تمام اطلاعات را در یک فرمت ثانویه ذخیره می‌کنند و با لایسنس‌های عجیب و غریب شما را به پرداخت هزینه‌های گزاف مجبور می‌سازند. تازه هر سال هم ناچارید برای تمدید قرارداد، مبلغ هنگفتی بپردازید، تا به اطلاعات خودتان، اجازه‌ی دسترسی داشته باشید!
نتیجه این می‌شود که هزینه‌ها بتدریج بیشتر و بیشتر شده و کارایی سیستم، سیر نزولی را طی می‌کند و به جایی می‌رسید که حس می‌کنید، به کلی تسلط و ابتکار عمل خود را از دست داده‌اید.
استفاده از راه‌کارهای قدیمی و مرسوم برای محافظت از داده‌های شما، مستقل از نوع آنها، برایتان گران تمام می‌شود. کافیست یک حساب کتاب سرانگشتی بکنید تا متوجه شوید که هزینه‌ای که بابت محافظت از هر ترابایت می‌پردازید، چیزی درحدود 2500 دلار یا بیشتر برایتان آب می‌خورد.

بگذارید یکی از سناریوهای مرسوم محافظت از اطلاعات را، برای داده‌هایی به حجم ۸۰ گیگابایت، با کمک اپلیکیشن‌های قدیمی بک‌آپ‌گیری که مورد استفاده‌ی سایر برندهاست در نظر بگیریم. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، نتیجه‌ی کار چیز چندان جالبی از آب در نمی‌آید.

حفاظت از اطلاعات در ذخیره سازی
با شیوه‌ای تازه برای محافظت و آرشیو اطلاعات، خود را از هزینه‌های هنگفت راهکارهای سنتی خلاص کنید
شما مجبور نیستید تا ابد گرفتار اپلیکیشن‌های قدیمی بک‌آپ‌گیری‌ باشید. تنها کافیست که این سه مرحله را طی کنید و تا ۹۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.
1- از اپلیکیشن‌هایی مثل Oracle RMAN‌ که خودشان دارای امکانات محافظتی هستند بهره‌برداری کنید. اپلیکیشنی مانند Oracle RMAN‌ علاوه بر آزادی عمل بالایی که به شما می‌دهد، گزینه‌های متنوع و خوبی برای ریکاوری داشته و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر اینکه، می‌توانید آنرا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافی، همراه با لایسنس Oracle خود در اختیار داشته باشید.
2- از Veeam‌ برای تمامی سرورهای مجازی خود استفاده کنید. Veeam مختص به محیط‌های مجازی طراحی شده و تمرکزش بر روی مقاوم‌سازی عملیاتی و کاهش هزینه‌ها تا ۹۰ درصد به ازای هر ترابایت داده است.
3- داده‌های قدیمی و بی‌ساختار را از استورج‌های اصلی و استورج‌های بک‌آپ خارج کنید. بطور متوسط، چیزی در حدود ۷۵ درصد از فضای ذخیره‌سازی با محتویات قدیمی و بی‌ساختار اشغال می‌شود. این داده‌ها dedup‌ نشده،‌ نیاز چندانی برای دسترستی به آنها نیست و فضای بسیاری هم اشغال می‌کنند. با بکارگیری یک راهکار آرشیو مناسب، می‌توانید این قبیل اطلاعات را به سطوح پایین‌تر ذخیره‌سازی برده و در استورج‌های ارزان قیمت‌تر آرشیو کنید و در عین حال، آنها را برای کاربران‌تان در دسترس نگاه دارید.

آرشیو سازی اطلاعات

ذخیره سازی در کوانتوم با Veeam & Quantum

با بهر‌ه‌گیری از VEEAM‌ در کمترین زمان و به ساده‌ترین شکل ممکن،‌ اطمینان عملیاتی را، هم در محل استقرار سیستم‌ها و هم روی ابر، به حداکثر برسانید.
دستیابی به کارایی بالا و اطمینان عملیاتی با پایین‌ترین هزینه‌ی ممکن، فقط به استورج‌های اصلی محدود نمی‌شود. محافظت از داده‌های VM هم بی‌نهایت حیاتی و مهم است. اما اپلیکیشن‌های بک‌آپ‌گیری سایر شرکت‌ها،‌ نه تنها بیش از حد گران هستند، بلکه در وادی محیط‌های مجازی، اصلا نیازی به وجودشان نیست.
کوانتوم با ویام (Veeam)‌ وارد همکاری شد تا راهکاری ایده‌‌آل را برای محیط‌های مجازی، همراه با افزایش اطمینان عملیاتی و کاهش چشمگیر هزینه‌ها به مشتریان عرضه کند. ویام و کوانتوم در کنار یکدیگر، برترین رویکرد موجود به محافظت از داده‌ها را معرفی کرده‌اند. سازمان‌ها و شرکت‌ها باید دست کم سه عدد کپی از اطلاعاتشان را روی دو استورج مختلف ذخیره کنند و همچنین،‌ حداقل یک عدد از آن کپی‌ها را در خارج از محل شرکت و بصورت ترکیبی از دیسک، نوار مغناطیسی و یا ابر نگهداری نمایند.

ذخیره سازی اطلات در کوانتوم با ویام

نهایت دسترسی و اطمینان

بهترین عملکرد و بازدهی
بیشترین صرفه‌جویی در هزینه‌
محافظت از اطلاعات به سریع‌ترین شکل ممکن

Veeam & Quantum

با مجموعه‌ی امکانات منحصربفرد Quantum‌، پیاده‌سازی راهکارهای بهینه برای افزایش حداکثری بهره‌وری، اطمینان عملیاتی و کارایی برای مشتریان ممکن بوده و هزینه‌ها با کاهش قابل توجهی مواجه می‌شوند.
اعجاز واقعی DXi در معماری نرم‌افزاری آن نهفته است. معماری قدرتمندی که امکان بک‌آپ‌های سریع و ریکاوری‌های آنی Veeam را از یک استورج‌ dedup شده، در سرعتی بسیار نزدیک به سرعت دیسک، فراهم می‌کند.
از مزایای دیگر DXi‌ می‌توان به بازتولید اطلاعات (Replicate) به DXi‌های دیگر، به پلتفرم ابر و همچنین به Veeam اشاره کرد. اطلاعات قدیمی و غیرضروری به سطح کتابخانه‌های نواری منتقل می‌شوند تا هزینه‌های محافظتی و آرشیوی به مراتب کاهش پیدا کند.

آرشیوی آسان و هوشمند

لابه‌بندی به کتاب‌خانه‌های نواری، به ابر و استورج‌های شی‌گرا

نمایی از رشد بی‌رویه‌ی داده‌های بی‌ساختار در شکل زیر به تصور کشیده شده است.

آرشیو هوشمند باید برای مرتب سازی داده های بی ساختار صورت بگیرد.

بیشتر داده‌هایی که امروزه در سرتاسر دنیا تولید می‌شود، داده‌های بی‌ساختاری هستند که از ویدئو، عکس، صداهای ضبط شده و طراحی‌های دیجیتالی تشکیل شده‌اند. سرعت تولید این داده‌ها آنقدر زیاد است که سیستم‌های NAS دیگر جوابگوی نگهداری از آنها نمی‌باشد. عمر رویکرد قدیمی «یک سایز برای همه‌‌چیز» به پایان خود رسیده است.

چرا آرشیو، چرا الان؟

 دید عمیق‌تری نسبت به کسب و کار خودتان پیدا کنید و ارزش‌ بیشتری از اطلاعاتتان دریافت دارید.
 بدون اینکه ذره‌ای در پروسه‌ی کاری خود وقفه ایجاد کنید، هزینه‌های ذخیره‌سازی را کاهش دهید.
 اطلاعات را به لایه‌هایی از استورج‌های ارزان‌تر بفرستید و در عین حال از دسترسی همیشگی به آنها برخوردار باشید.
د از توانمندی‌های پلتفرم ابری، برای نیازهای آرشیوی خود بهره‌مند شوید.
 لایه‌های استورج‌ خود را بر اساس نیازمندی‌های عملیاتی مختلف تغییر داده و تنظیم کنید.

رویکردی تازه به داده‌های بی‌ساختار

معرفی سیستم ذخیزه‌‌سازی هوشمند ARTICO

در رویکرد جدید، بجای برخورد یکسان با انواع اطلاعات، داده‌های بی‌ساختار از استورج اصلی خارج شده و به سمت لایه‌ها و پروسه‌ی کاری مخصوص به خودشان هدایت می‌شوند. این رویکرد تازه نه تنها با فراهم آوردن دسترسی طولانی‌مدت به اطلاعات، به رشد و توسعه‌ی بیزنس‌ها کمک می‌کند، بلکه در فضای مورد نیاز استورج‌ها، صرفه‌جویی ۹۰ درصدی بوجود می‌آورد.
با معرفی Artico می‌توانید داده‌ها را در آرشیوهایی به مراتب ارزانتر مانند، آبجکت استورج‌ها، کتابخانه‌های نواری و یا پلتفرم عمومی ابری ذخیره کرده و آنها را در هرلحظه برای کاربران قابل دسترس سازید.
اکنون می‌توانید بیشتر ذخیره کنید،‌ بیشتر سهیم شوید و دسترسی سریع‌تری داشته باشید.

رویکردی تازه به استورج‌ها

کوانتوم با بهره‌برداری از راهکارهای ذخیره‌سازی چندلایه، رویکرد تازه‌ای در خصوص استورج‌ها در پیش گرفته است. بیشتر برندها و مشتریان، کارایی بالا و هزینه‌های پایین را دقیقا نقطه‌ی مقابل یکدیگر می‌دانند. کوانتوم تنها تولیدکننده‌ای است که این دو فاکتور به ظاهر متضاد را در راهکارهای خود گرد هم آورده است. این امر به نوعی، هسته‌ی اصلی دیدگاه و تفکر کوانتوم را در راستای تولید و ارائه‌ی محصولاتش شکل می‌دهد.

تمام آن چیزی که مطرح است، بهره‌برداری از فناوری درست در زمان مناسب می‌باشد. تا نه تنها کارایی سیستم‌های ذخیره‌سازی به غایت ممکن برسد، بلکه اطمینان عملیاتی و نرخ بالای دسترسی به اطلاعات با هزینه‌‌ای پایین میسر شود.

راهکارهای قدیمی را فراموش کنید

  • اگر از گزینه‌های محدودی که شرکت‌ها برای تمام نیازهای شما در اختیارتان می‌گذارند به ستوه آمدید، راجع به راهکارهای هیبریدی و چندلایه‌‌ی کوانتوم اطلاعات کسب کنید. کوانتوم با رویکردی جدید به محیط‌های ذخیره‌سازی، عملیات حیاتی و اپلیکیشن‌های حساس شما را توانمند می‌سازد.
  •  اگر از کلنجار رفتن با استورج‌های قدیمی خسته شده‌اید،‌ با فناوری‌های جدید کوانتوم بیشتر آشنا شوید تا با کمترین هزینه‌ی ممکن، بالاترین بازدهی عملیاتی در اختیارتان باشد.
  •  اگر هزینه‌های سرسام‌آور اپلیکیشن‌های قدیمی بک‌آپ‌‌گیری، برایتان مشکل‌ساز شده‌ است،‌ با راهکارهای مجازی‌ کوانتوم، به تمام نیازهای خود پاسخ دهید و صرفه‌جویی‌ قابل توجهی در هزینه‌ها داشته باشید.
  •  در کل اگر از وضعیت فعلی ناراضی هستید، راهکارهای قدیمی را فراموش کنید. با راهکارهای کوانتوم همراه شوید تا با آخرین فناوری‌های موجود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن،‌ کسب و کارتان را متحول نمایید.
برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.