برتری فایروال سوفوس نسبت به فایروال فورتی گیت در ایران

هرچند که محصولات امنیتی شرکت فورتینت و علی الخصوص فایروال فورتی گیت جزو قوی ترین و پر فروش ترین محصولات دنیا بوده و رقابت تنگاتنگی با محصول سوفوس دارد، ولی به دلیل آمریکایی بودن این شرکت و مسائل بازرگانی و فنی حاصل از تحریم ها در ایران، در این رقابت با چالش جدی تری مواجه شده است. در پست قبلی به مقایسه فایروال سوفوس XG و فورتی نت FortiGate پرداختیم. با ما همراه شوید تا در ادامه موضوع برتری فایروال سوفوس نسبت به فایروال فورتیگیت در ایران را تشریح کنیم.

گزارش گارتنر سال 2018 درباره UTM را در این پست ببینید.

گزارش گارتنر سال 2018 درباره UTM

محصولات سوفوس که اتفاقا آن هم سهم قابل توجهی از بازار جهانی داشته و جایگاه مناسبی در لابراتوارهای تست فنی جهانی و گزارش گارتنر 2018 مربوط به UTM به خود اختصاص داده است بنا به دلایل زیر از منظر برخی مدیران شبکه نسبت به محصولات فورتینت ارجحیت دارد:
– یکی از مهمترین امکانات سیستم های یکپارچه امنیتی و فایروالهای سوفوس قابلیت اکانتینگ و کنترل مصرف منابع اینترنتی با تنوع انواع سیاستگذاری می باشد که این قابلیت در بالاترین سطح ممکن خود در تجهیزات سوفوس (Sophos) موجود است ولی کمپانی فورتینت (Fortinet) چنین امکانی را بر روی فایروالهای فورتیگیت (Fortigate) قرار نداده است. بر اساس آمار تجربی حاصل شده عمده ی سازمانهای ایرانی برای کنترل امنیتی مصرف اینترنت تمایل بیشتری از خود نشان میدهند.

گزارش گارتنر سال 2018 درباره فایروال را در این پست از متصاکو بخوانید.

گزارش گارتنر سال 2018 درباره فایروال

در حال حاضر بدلیل تحریم ایران توسط امریکا دسترسی به سرویس های امنیتی فورتیگیت مسدود است و به روز رسانی نمیشود و در صورت قرار گرفتن در مدار اینترنت با احتمال بسیار بالایی دستگاه و سرویس های آن بلاک می شود و برای حل موقت و نسبی این مشکل از پراکسی سرور های مستقر در کشور های دیگر جهت فعالسازی دستگاه و لایسنس ها و بروزرسانی آن استفاده می شود که البته راه حل پایدار و مطمئنی نیست. در حالیکه رجیستر کردن و فعالسازی و به روز رسانی سرویس های امنیتی در تجهیزات سوفوس کاملا نرمال و به طور مستقیم با IP ایران صورت میگیرد و نیازی به پراکسی سرور یا هر گونه آپدیت سرور آفلاین و آنلاین ندارد.
– شرکت سوفوس یک شرکت بین المللی اروپایی است که علاوه بر سابقه ی درخشان و دانش فنی ای که از ابتدای تاسیس در حوزه ی شبکه و امنیت داشته است، در کارنامه ی خود سابقه ی خرید برندها و انتقال تکنولوژی این عرصه از شرکت های معتبر سایبروم (شرکت هندی) و استارو (شرکت آلمانی) را دارد که در محصولات جدید سوفوس شاهد به کار گیری مجموعه ای کامل از مزایای رقابتی دو شرکت مذکور هستیم. لازم به ذکر است که در دهه ی گذشته محصولات Cyberoam و Astaro به دلیل ویژگیهای مطلوب فنی و تعاملات ساده تر بازرگانی از منظر مشتریان و نمایندگان فروش و خدمات فنی پس از فروش، جزو پر فروش ترین محصولات دیواره آتش و سیستم های یکپارچه ی مقابله با تهدیدات در ایران بوده اند.
لازم به ذکر است که هردوی این گروه محصولات طبق گزارش Gartner Magic Quadrant for Unified Threat Management Report 2018 در جایگاه پیشروهای مارکت جهانی قرار دارند و شرکت فرا ناب افزار آریا با آمادگی و توان کامل در زمینه ی فروش و خدمات پس از فروش آنها فعالیت دارد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.