مقایسه فایروال سوفوس XG و فورتی نت FortiGate

در این مقاله به مقایسه فایروال سوفوس XG و  فورتی نت FortiGate میپردازیم. با ما همراه شوید تا به مقایسه بهترین فایروال های نسل بعدی بپردازیم.

فایروال های نسل بعدی (NGFWs) بخش کلیدی هر استراتژی امنیت فناوری اطلاعات (IT) محسوب می شوند و طیف وسیعی از کارکرد را فراتر از حفاظت اصلی ارائه شده توسط فایروال امنیت شبکه فراهم می کنند. در دنیایی که هر روز تهدیدات جدیدی ظهور پیدا می کند، کارکرد متداول و مشاهده پذیری ترافیک شبکه به شدت مورد نیاز است.
Sophos XG و Fortinet FortiGate هر دو در فهرست 10 سازنده برتر فایروال های نسل بعدی شرکت eSecurity Planet قرار دارند. در ادامه به ویژگی های کلیدی و نقاط قوت و ضعف هر یک از این فایروال ها پرداخته می شود. این که کدامیک از آن ها برای شما مناسب ترین مورد است، به نیازهای عملیاتی و امنیتی و همچنین میزان بودجه شما بستگی دارد.

حقایق کلیدی فایروال ها

فایروال های Sophos XG توازن خوبی از میزان امنیت و قیمت برای شرکت های کوچک تا متوسط (SMEs) فراهم می کنند و طیف گسترده ای از کارکرد شامل web application firewall، گیت وی امن تحت وب، حفاظت از ایمیل، حفاظت در برابر باج افزارها و حفاظت در برابر فیشینگ را ارائه می کنند و در عین حال نزدیک به 97.82 درصد از اکسپلویت های زنده و فعال در تست های آزمایشگاه های NSS Lab را مسدود می کنند. یکی از نقاط ضعف این فایروال فقدان یکپارچگی با ابزارهای شخص ثالث به نام شناسایی و واکنش به نقاط انتهایی (EDR) است.
فایروال فورتی گیت فورتی نت با مسدود کردن 99.71 درصد از اکسپلویت های زنده و فعال در تست های آزمایشگاه های NSS Lab امنیت مستحکمی را برای مشتریان در تمامی اندازه ها و همچنین سخت افزارها و راهکارهای مبتنی بر ابر (cloud-based) که در انواع پیکربندی ها وجود دارند فراهم می کند. سیستم عامل FortiOS چشم انداز جامعی را نسبت به دستگاه ها، ترافیک، برنامه ها و رخدادها در سرتاسر شبکه ایجاد می کند.
آزمایشگاه های NSS Lab محلی است که بزرگترین تفاوت ها بین این دو فایروال پدیدار می شود. فایروال FortiGate در مسدود کردن تهدیدات عملکرد بهتری داشته است در حالی که Sophos همچنان بالاترین نرخ اثربخشی مولفه حفاظت در برابر نفوذ را در اختیار دارد. آزمایشگاه NSS از فاکتورهایی چون نرخ مسدود کردن اکسپلویت را در امتیاز کلی سیستم حفاظت در برابر نفوذ محصولات صرف نظر کرده است.
فایروال Sophos XG-750 از نظر توان عملیاتی امتیاز بیشتری نسبت به فایروال FortiGate 600D کسب کرده است در حالی که فایروال FortiGate 3200D بهترین عملکرد را از نظر نرخ توان عملیاتی و اتصال به خود اختصاص داده است.

ویژگی ها و آپشن های سوفوس و فورتی نت

فایروال Sophos XG حفاظت در برابر نفوذ، حفاظت پیشرفته در برابر تهدیدات، cloud sandboxing، آنتی ویروس دوگانه، کنترل وب و اپلیکیشن، حفاظت از ایمیل و فایروال وب اپلیکیشن ها را فراهم می کند. امنیت یکپارچه Sophos نقاط انتهایی و فایروال ها را به یکدیگر پیوند می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند، سیستم های در معرض خطر را شناسایی کنند و تا پاکسازی کامل آن ها را ایزوله کنند.
فایروال XG دارای قابلیت گزارش دهی بدون هرگونه هزینه اضافی است و همچنین این آپشن را دارد که می تواند Sophos iView را برای گزارش دهی متمرکز در بین چندین فایروال اضافه کند. صدها گزارش به طور خودکار با استفاده از پارامترهای قابل تنظیم از جمله فعالیت ترافیکی، امنیت، برنامه ها، وب، شبکه، تهدیدات، VPN، ایمیل و انطباق قابل تولید است.
فایروال های نسل بعدی FortiGate محصول شرکت Fortinet عملکرد بالا و امنیت یکپارچه را ارائه می کنند و مشاهده پذیری کاملی را نسبت به کاربران، تجهیزات، برنامه ها و تهدیدات در شبکه فراهم می کنند به طوری که می توانند حفاظت پیشرفته ای را در هر جایی در جهان محیا کنند. تجهیزات FortiGate معماری کاملاً انحصاری را برای از بین بردن هر نقطه از کار افتادگی ارائه می کنند و با رابط های 100 GbE و توان عملیاتی بیش از 1 Tbps در دسترس قرار دارند.
خدمات امنیتی FortiGuard با شبکه آزمایشگاه های FortiGuard Labs یکپارچه هستند تا اطمینان دهند که به طور پیوسته با اطلاعات مربوط به تهدیدات، تجزیه و تحلیل دینامیک به منظور شناسایی تهدیدات پیشرفته و نابودی خودکار برای حفاظت از شبکه ها در برابر حملات پیشرفته سایبری به روز می شوند. همچنین این تجهیزات توسط APIهای باز و کانکتورهای fabric به Fortinet Security Fabric کمک می کنند تا ابزارهای امنیتی را برای همکاری متقابل توانمند سازند.

پیشرفت های اخیر در محصولات فایروال های نسل بعدی

جدیدترین نسخه فایروال Sophos XG آیتم کنترل هماهنگ برنامه (Synchronized App Control) را افزوده است که کنترل تمامی برنامه های ناشناخته ای که قبلاً در شبکه فعال بوده اند را شناسایی، طبقه بندی و امکان پذیر می سازد. کنترل هماهنگ برنامه ها در فایروال XG می تواند سبب کاهش خطرات امنیتی ایجاد شده وسط ترافیک ناشناخته شود به طوری که به مدیران این اجازه را می دهد تا آنچه را که بر روی شبکه وجود دارد مشاهده کنند.
پیشرفت های اخیر در ارائه محصولات Fortinet شامل این موارد است: معرفی ماشین مجازی (VM) FortiGate برای مشتریان محصولات Oracle Cloud و VMware Cloud در AWS آمازون است؛ انتشار نسخه 6.0 سیسم عامل امنیت شبکه با نام FortiOS با بیش از 200 ویژگی افزوده شده؛ معرفی فایروال های جدیدی سری 300E، 500E و 600F گروه FortiGate و ارائه راهکار سخت گیرانه فایروال FortiGate که برای شبکه های فناوری عملیاتی (OT) در زیرساخت های حیاتی و سازمان های صنعتی طراحی شده است.

نقاط ضعف و قوت سوفوس

شرکت Sophos به طور منظم مالکیت معنوی خود را از طریق جمع آوری شرکت های مبتنی بر فناوری مطابق با گفته های Gartner افزایش می دهد؛ Gartner اشاره می کند که رشد درآمد شرکت و نرخ حفظ مشتری بالاتر از متوسط بازار است. مشتریان اعتقاد دارند که قیمت مناسب محصولات Sophos عامل اصلی انتخاب راهکارهای فایروال به ویژه در هنگام خرید یک خوشه (کلاستر) فایروال است.
همچنان شرکت های تحقیقاتی هشدار می دهند که هر محصولی برای شرکت های بزرگ مناسب نیست چرا که استراتژی تجاری شرکت Sophos بر شرکت هایی با 5000 نیروی کار یا کمتر متمرکز شده است.
مشتریان تمایل دارند که ادغام محصولات شرکت Sophos با پلتفورم های پیشگام ادغام را علاوه بر راهکارهای اختصاصی Sophos را مشاهده کنند. Gartner اشاره می کند: مشتریان و شرکا می گویند که خواهان پیشرفت های قابل توجه در بخش پشتیبانی شرکت هستند.

نقاط قوت و ضعف فورتی نت

براساس گفته های Gartner، شرکت Fortinet توازن خوبی از قیمت و عملکرد به همراه مجموعه گسترده ای از تجهیزات، هزینه کلی مناسب مالکیت برای مجموعه ها و ترکیبی از استراتژی های مختلف تخفیف ارائه می کند به طوری که آن را به مناسب ترین انتخاب برای تمام شرکت نیازمند تجهیزات فایروال تبدیل کرده است.
همچنان شرکت های تحقیقاتی اشاره می کنند که به نظر می رسد شرکت Fortinet قرار است بیشتر منابع توسعه خود را در یکپارچه سازی راهکارهای فعلی صرف نماید.
تجربه پشتیبانی می تواند frustrating باشد. Gartner اشاره می کند که ” Fortinet پشتیبانی مستقیم سازنده و premium subscriptions ای که مشتریان بزرگ ممکن است نیاز داشته باشند را ارائه نمی کند. بازخورد مشتریان درباره پشتیبانی به طور مستقیم تحت تاثیر کیفیت کانال شرکا قرار دارد که به امتیاز متوسط دست می یابد”.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.