ای ام سی یونیتی (2)

Baffle

بفل جریان هوا را به داخل پردازنده استوریج هدایت می کند. هوای خنک کشیده شده از ماژول های خنک کننده به سوی پردازنده و DIMM ها به منظور مدیریت موثر دما هدایت می شود.

بفل را از متصاکو تهیه کنید.

شکل 8: بفل

ماژول حافظه خطی دوگانه (DIMM)

تعداد چهار شکاف (اسلات) ماژول حافظه خطی دوگانه (DIMM) بر روی یک پردازنده استوریج وجود دارد. این اسلات ها با حداکثر چهار DIMM پر می شوند که البته به مدل ای ام سی Dell EMC Unity بستگی دارد. یک نمونه DIMM در شکل 9 نشان داده شده است. DIMM ها در اندازه های 8 و 64 گیگابایت هستند و از کد تصحیح خطا (ECC) برای حفاظت در مقابل تخریب داده استفاده می کنند. در صورتی که یک DIMM از کار بیافتد، سیستم به حالت Service Mode بوت می شود و در نتیجه DIMM خراب شده قابل تعویض است.

DIMM در متصاکو فروخته می شود.

شکل 9: ماژول حافظه خطی دوگانه (DIMM)

ماژول ورودی/ خروجی (I/O)

هر پردازنده استوریج می تواند حداکثر از دو ماژول I/O پشتیبانی کند. ماژول های I/O افزایش اتصال را فراهم می کنند. برای دو پردازنده استوریج در یک DPE، ماژول های I/O پیکربندی شده می بایست بین SPها سازگار شوند. توجه داشته باشید که کانال فیبر بر بستر اترنت (FCoE) و کانال فیبر بر بستر IP (FCIP) در پلتفورم Dell EMC Unity پشتیبانی نمی شوند. پلتفورم Dell EMC Unity از شش ماژول مختلف I/O پشتیبانی می کنند:
• 12Gb SAS (Dell EMC Unity 500(F), 550F, 600(F), 650F)
• 16Gb Fibre Channel (4-Port)
• 10GbE BaseT (4-Port)
• 1GbE BaseT (4-Port)
• 10GbE Optical (4-Port)
• 10GbE Optical (2-Port) with iSCSI Offload
ماژول ورودی خروجی 12Gb SAS (4 پورت) برای ارائه اتصال اضافی به محفظه های آرایه دیسک مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که هر پورت SAS از حداکثر 10 عدد DAE و حداکثر 250 عدد درایو پشتیبانی می کند. این ماژول در هنگام استفاده از اتصالات x8 SAS برای DAE با 80 درایو مورد استفاده قرار می گیرد.

ماژول ورودی/ خروجی (I/O)

شکل 10: ماژول ورودی/ خروجی 12Gb SAS

کانال فیبر 16Gb (4 پورت) اتصال در سرعت های 16Gb/s را ارائه می کند و می تواند به طور خودکار به سرعت های 8Gb/s و 4Gb/s منتقل شود که البته به SFPهای نصب شده بستگی دارد. همچنین انتخاب سفارش های پیکربندی های تک حالته و چند حالته SFP به مورد استفاده در محیط دیتاسنتر وجود دارد. لازم به ذکر است که SFP تک حالته تنها در سرعت 16Gb/s کار می کند و با اتصالات چند حالته سازگاری ندارد. اتصالات تک حالته به طور معمول برای موارد استفاده تکرار همزمان در مسافت طولانی برای محل های راه دور مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که چند حالتی به طور معمول برای انتقال داده در مسافت های کوتاه تر در شبکه های SAN محلی و اتصالات داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

ماژول ورودی/ خروجی کانال 16Gb Fibe

شکل 11: ماژول ورودی/ خروجی کانال 16Gb Fibe

  دیگر ماژول های ورودی/ خروجی موجود برای دسترسی میزبان و پشتیبانی از پروتکل های iSCSI و NAS مورد استفاده قرار می گیرند ماژول ورودی/ خروجی 10GbE Base T (4 پورت) در سرعت های 10 Gb/s است و می تواند به سرعت های 1 Gb/s و 100 Mb/s به طور خودکار تبدیل شود در حالی که ماژول ورودی/ خروجی 1 GbE Base T (4 پورت) می تواند به طور خودکار به سرعت های 100 Mb/s و 10 Mb/s منتقل شود. پورت های موجود بر روی ماژول ورودی/ خروجی Ethernet همانند پورت های اترنت  Onboard از یکپارچگی لینک، شبکه از کارافتادگی امن  (FSN) و تگ زنی VLAN پشتیبانی می کند. با توجه به نسخه 4.2.1 مربوط به Dell EMC Unity OME، یکپارچگی لینک در میان تمامی پورت های اترنت موجود مطابق با نیاز قابل پیکربندی است.

ماژول ورودی/ خروجی 10 GbE Base T

شکل 12: ماژول ورودی/ خروجی 10 GbE Base T

ماژول ورودی/ خروجی 1 GbE Base T

شکل 13: ماژول ورودی/ خروجی 1 GbE Base T

ماژول های ورودی/ خروجی 10 GbE Optical با سرعت ثابت 10 Gb/s اجرا می شود. این ماژول ورودی/ خروجی 10 GbE Optical دو پورت موتور آفلود کامل iSCSI را ارائه می کند در حالی که ماژول ورودی/ خروجی 10 GbE Optical چهار پورته چهار پورت اتصال را ارائه می کند. پورت های ماژول ورودی/ خروجی از اتصالات SFP+ و TwinAx (حالت اکتیو یا پسیو) پشتیبانی می کند.

: ماژول ورودی/ خروجی 10 GbE Optical (2 پورت)

شکل 14: ماژول ورودی/ خروجی 10 GbE Optical (2 پورت)

منبع تغذیه

دو ماژول منبع تغذیه در یک محفظه پردازنده دیسک (DPE) وجود دارد. یک منبع تغذیه قابلیت انتقال توان به کل DPE را دارد. منابع تغذیه بدون حذف پردازنده استوریج قابل جایگزینی است. منابع تغذیه برای برق AC و DC ارائه می شود و سازگار با NEBS هستند. توجه داشته باشید که توان DC تنها برای مدل های Dell EMC Unity Hybrid در دسترس قرار دارد.

منبع تغذیه در متصاکو

شکل 19: منبع تغذیه

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.