نتایج تست های آزمایشگاه های NSS Labs در مورد سوفوس و فورتی نت

تست های اخیر که توسط آزمایشگاه های NSS Labs انجام شده است نشان می دهد که تجهیزات Fortinet 3200D و Fortinet 600D حدود 99.71 درصد از اکسپلویت های زنده و فعال را بلاک (مسدود) می کنند در حالی که دستگاه سوفوس XG-750 حدود 97.82 درصد از اکسپلویت های را مسدود می کند. همچنین TCO مربوط به فورتی نت 600D به ازای هر Mbps محفاظت شده برابر با 5 دلار بوده است که برای تجهیزات 3200D و Sophos XG-750 به ترتیب 9 و 6 دلار بوده است. در پست قبلی به مقایسه فایروال سوفوس XG و فورتی نت FortiGate پرداختیم. در ادامه با نتایج تست های آزمایشگاه های NSS Labs در مورد سوفوس و فورتی نت همراه شوید.
فایروال نسل بعدی Sophos امتیاز بالاتری از نظر اثربخشی امنیتی داشته است و به امتیاز 90.4 درصد دست یافته است در حالی که هر دو تجهیز Fortinet به امتیاز 78.6 درصد دست یافته اند- این رتبه بندی براساس اثربخشی فایروال و سیستم حفاظت در برابر نفوذ (IPS) همراه با ارزیابی های پایداری و قابلیت اطمینان انجام شده است. محصولات Sophos امتیازات بیشتری برمبنای اثربخشی مولفه حفاظت در برابر نفوذ کسب کرده اند. البته آزمایشگاه های NSS از نرخ مسدود سازی اکسپلویت و evasions در امتیاز کلی مولفه IPS محصولات صرف نظر کرده اند.
Sophos بر اساس توان عملیاتی امتیاز بیشتری نسبت به FortiGate 600D کسب کرده است در حالی که FortiGate 3200D بهترین عملکرد را از نظر توان عملیاتی و نرخ های اتصال داشته است.
محصولات هر دو سازنده در ارتباط با html obfuscation مشکلاتی داشته اند که البته اهمیت کمتری نسبت به evasions operating در لایه های پایین تر پشته (استک) شبکه دارد.

بررسی های انجام شده توسط کاربران در مورد سوفوس و فورتی نت

کاربران موسسه IT Central Station امتیاز متوسط 8.1 از 10 را به FortiGate اختصاص داده اند و بعد از آن Sophos XG با امتیاز 8.0 قرار دارد. به طور مشابه، کاربران موسسه Gartner Peer Insights به Fortinet امتیاز متوسط 4.5 از 5 را داده اند و Sophos نیز به امتیاز 4.2 دست یافته است.
بسیاری از بررسی کنندگان محصولات Sophos XG به سادگی استفاده از سیستم آن ها به عنوان یک مزیت کلیدی اشاره کرده اند. حتی با وجود این که فایروال های متعددی با انواع سطوح مختلف دسترسی وجود دارد، یکی از بررسی کنندگان اشاره داشته است که : ” Sophos بسیار منعطف و استفاده از آن ساده است”. مدیریت فضای ابری نیز از مزیت های مهم دیگری است که یکی از بررسی کنندگان اشاره می کند: ” از هر جایی که هستم می توانم فایروال را مدیریت کنم”.
بررسی کنندگان محصولات FortiGate بیان کرده اند که فرآیند پیاده سازی آن ها راحت است و کاربری محصول نیز ساده است. یکی از بررسی کنندگان گفته است: ” گزارش هایی که از این دستگاه می گیرید بسیار عالی است. همچنین یکی دیگر نوشته است که :” نیازی به سیستم مدیریت خارجی ندارید. این محصول آنقدر انعطاف پذیر است که با استفاده از آن می توانید هر چیزی را مدیریت کنید”.
یکی از مهندسان ارشد در زمینه راهکارهای زیرساخت های فناوری اطلاعات در یک شرکت خدمات فناوری نوشته است که ” قیمت های رقابتی Sophos XG و مدیریت راحت آن از عوامل کلیدی در انتخاب این محصول بوده است. همچنین Sophos XG راهکاری رضایت بخش و بدون مشکل است. کاربری آن بسیار ساده است و از آن جایی که پشتیبانی فنی برای هر گونه مشکل وجود دارد لذا بسیار راضی کننده است”.
تنها مساله ای که این مهندس ارشد اشاره کرده این است که فرآیند آپدیت فریم ور می توانست ساده تر باشد. او نوشته است: ” بهتر است فرآیند آپدیت خودکارتر شود”.
Fabrizio Volpe، مشاور ارشد در شرکت Unify Square نوشته است که یکی از نقاط قوت کلیدی محصولات FortiGate این است که “رابط گرافیکی کامل و استفاده از آن بسیار ساده است به ویژه اگر فهرستی از اقدامات وجود داشته باشد که بتوانیم آن ها را انجام دهیم”. وی اضافه می کند محصولات FortiGate ” انعطاف پذیری بسیار خوبی را در طراحی بهترین راهکارها برای نیازهای شرکت ما ارائه کرده است”.
مساله اصلی که Fabrizio Volpe درباره FortiGate اشاره می کند درباره پشتیبانی فنی است. ” در اغلب موارد مشکل شما به همکاران محلی ارجاع داده می شود. من باید بگویم که نتایج مختلفی از این ارتباط کسب کرده ام”.

پیاده سازی (اجرا) در سوفوس و فورتی نت

فایروال Sophos XG در انواع مدل های مختلف سخت افزاری برای پلتفورم های محبوب مجازی، به عنوان یک تجهیز نرم افزاری برای سخت افزارهای با معماری x86 و همچنین مایکروسافت Azure وجود دارد.
فایروال های نسل بعدی Fortinet به عنوان یک تجهیز، ماشین مجازی و در فضای ابری با همان راهکار در بین پلتفورم های پیشگام ابر عمومی به همراه مدیریت یکپارچه در دسترس قرار دارند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.